AC NABÍJACIE STANICE
Tieto nabíjačky sprostredkujú potrebnú komunikáciu s riadiacim systémom vozidla a zaistia po celú dobu nabíjania bezpečný priebeh nabíjania pre obsluhu aj vozidlo. Jedná sa vlastne o rozhranie, ktoré pomocou kábla umožňuje pripojenie palubnej nabíjačky k napätiu s prúdom a vie poskytnúť až 22 kWh nabíjacieho výkonu.
Tento striedavý prúd je posielaný do palubnej nabíjačky, ale iba v takom množstve, aké je schopná prijať. Následne palubná nabíjačka mení striedavý prúd na jednosmerný a posiela ho do batérie.
Pokiaľ je teda elektromobil vybavený len 3,7 kW nabíjačkou, tak je úplne jedno či ho nabíjame z obyčajnej jednofázovej zásuvky (230 V / 16 A), alebo pomocou trojfázovej nabíjacej stanice (400 V / 32 A), pretože palubná nabíjačka nie je schopná vziať viac ako 3,7 kW za hodinu. Ak chcete v tomto prípade nabíjať vyššou rýchlosťou, tak vám nezostáva nič iné, než nabíjať pomocou DC nabíjacej stanice.
DC NABÍJACIE STANICE
Nabíjanie jednosmerným prúdom, tzv. rýchlonabíjanie sa robí pomocou DC nabíjacej stanice, ktorá vie striedavý prúd (AC) zmeniť na jednosmerný (DC), potom "obíde" palubnú nabíjačku elektromobilu a tento jednosmerný prúd posiela priamo do batérie, presne podľa inštrukcií riadiaceho systému nabíjania vo vozidle.
Nabíjanie teda nie je obmedzované výkonom palubnej nabíjačky a prebieha podstatne rýchlejšie.
Takáto nabíjacia stanica je ale technologicky podstatne zložitejšia a mnohonásobne drahšia ako AC nabíjacia stanica, vyžaduje výkonné odberné miesto elektrickej energie a preto je ich podstatne menej, než staníc AC.
DC nabíjacie stanice musia vedieť s vozidlom komunikovať namiesto palubnej nabíjačky, aby mohla upravovať parametre výstupného výkonu podľa stavu a schopností batérie.
A na samotný záver je tu prehľad všetkých nabíjacích konektorov pre elektromobily podľa existujúcich noriem.